Divadlo na cucky

vloženo: 26.09.2017           komentářů: 0

Nové kulturní centrum v Olomouci na Dolním náměstí

Divadlo na cucky

Dne 22. září 2017 bylo zkolaudováno nové kulturní centrum na Dolním náměstí v Olomouci. Umělecká scéna, na jejíž vybudování přispívali lidé z celé republiky, se tak otevírá veřejnosti. V nejbližších dnech bude do provozu postupně uvedena galerie, kavárna a divadlo. Na průčelí domu se již brzy objeví logo Divadla na cucky, které nahradí heslo Dolní vám., známé z dárcovské kampaně, a pojmenuje tak celý objekt, sdělili dnes ČTK zástupci obecně prospěšné společnosti DW7, kteří za zrodem scény stojí.

"Máme samozřejmě ohromnou radost, protože celá stavba Divadla na cucky se musela zvládnout ve zrychleném režimu v letních měsících, abychom tu mohli na podzim odstartovat novou divadelní sezónu," uvedl ředitel společnosti Jan Žůrek. Podotkl, že vedle samotných stavbařů pomáhaly s úpravou prostot pro kulturní centrum také desítky dobrovolníků.

Rekonstrukce domu na Dolním náměstí pro potřeby nového kulturního centra přišla na 2,7 milionu korun. "Velká část nákladů šla na novou vzduchotechniku, bourání stropu i stavění příček, podlahy, elektroinstalace nebo bezbariérový přístup. Myslím, že se nám podařilo vytvořit příjemné a komfortní prostředí pro všechny naše aktivity," doplnil Žůrek. Na nové umělecké scéně bude působit mimo jiné Divadlo na cucky, které dosud sídlilo v nevyhovujících prostorách ve Wurmově ulici. Přesunout se tak sem musí veškeré technické vybavení pro divadlo a zkušebnu.

Podle mluvčího divadla Zdeňka Vévody je program nové scény již nabitý. Otevře ji instalace pohyblivých obrazů Tomáše Moravce, v sobotu zde vystoupí hostující divadelní soubor Masakr Elsinor a v neděli se na zkušebně uskuteční první dětská dílna ve spolupráci s knižním veletrhem Litr. Divadlo už na svých stránkách www.divadlonacucky.cz zveřejnilo i kompletní říjnový program, doplnil Vévoda.

Scéna vznikla v domě soukromého majitele. Vznik centra podpořili lidé v dubnu a květnu ve veřejné sbírce, do níž přispělo kolem 600 lidí půl milionem korun. Kampaň podpořili také například zástupci pražských divadel či spisovatelé.

Doplněno Stavbaweb:
Majitel budovy, podnikatel Josef Kvapil, je držitelem ceny Via Bona za dlouhodobou významnou finanční a materiální podporu neziskovým organizacím na Olomoucku.
Architekt Jan Pospíšil z olomouckého Studia PAB se ve svém návrhu pokusil využít genia loci objektu a najít funkční řešení pro fungování divadla, galerie, kavárny i zázemí v podobě skladů a kanceláří. Dvě patra budovy na Dolním náměstí prošly v jarních a letních měsících rozsáhlejší rekonstrukcí. Do divadla byl zřízen bezbariérový přístup. V části, kde vyrostlo jeviště divadla bylo nutné probourat strop, zavést vzduchotechniku a podniknout spoustu nezbytných funkčních zásahů.