Divadlo na cucky otevřelo

vloženo: 16.10.2017           komentářů: 0

Divadlo na cucky otevřelo na nové adrese

Jako nové kulturní centrum na Dolním náměstí se otevřelo po přestěhování z Wurmovy ulice Divadlo na cucky. Na jeho vznik finančně přispělo i statutární město Olomouc.

Náměstek primátora Ladislav Šnevajs ocenil návrat kulturní instituce do samého centra města. „Myslím, že na Dolní náměstí právem patří. Koneckonců hned ve vedlejší budově bylo kdysi první olomoucké divadlo,“ připomněl náměstek Šnevajs.

Stavební práce v růžovém domě s číslem 42 byly provedeny ve zrychleném režimu během letních měsíců. „Máme samozřejmě ohromnou radost, protože celá stavba Divadla na cucky musela proběhnout, abychom mohli na podzim odstartovat novou divadelní sezónu,“ uvedl ředitel divadla Jan Žůrek. Ocenil i práci spousty dobrovolníků, bez nichž by centrum nevzniklo.

Nové kulturní centrum s divadlem vybudovala obecně prospěšná společnost DW7 za 2,7 milionu korun. Statutární město na jeho vznik přispělo 700 tisíci korunami, stejnou částku přidal i Olomoucký kraj. Finance ale získalo i díky dárcovské kampani s názvem „Dolní vám“, v níž se vybralo přes 500 tisíc korun.

„Velká část nákladů šla na novou vzduchotechniku, bourání stropu i stavění příček, podlahy, elektroinstalace nebo bezbariérový přístup. Myslím, že se nám podařilo vytvořit příjemné a komfortní prostředí pro všechny naše aktivity,“ doplnil Žůrek.

Divadlo na cucky je nezávislý divadelní soubor, který od roku 2013 provozovalo až dosud vlastní scénu ve Wurmově ulici. Jeho tvorba se pohybuje v širokém rozpětí mezi činohrou a tancem, přičemž se vždy snaží o ryze současnou estetiku i reflexi aktuálního kulturně-společenského dění.

Současné hlediště Divadla na cucky pojme až 70 diváků. V objektu na Dolním náměstí je ale i kavárna a galerie. Kromě divadelního programu a výstav se v centru odehrávají i volnočasové aktivity a workshopy.

autor: Mgr. Pavel Konečný

10.01.2019

Komu se nehodil čuník?
Nález kadáveru prasete domácího v poli u bočního vchodu na hřbitov ve Chválkovicích řešili včera po osmé hodině ranní strážníci Městské policie Olomouc. Hlídka na místě nalezla prase o hmotnosti cca 80 kg. Komu zvíře patří nebo kdo jej na místo vyvezl, se nepodařilo zjistit. Kadáver zvířete byl proto převezen na veterinární stanici k dalším opatřením.

10.01.2019

Pro dobrotu na žebrotu
O tom, že dobrota se v některých případech nevyplácí, se včera několik minut před půlnocí přesvědčil devětapadesátiletý muž z obce na Bruntálsku. Ten byl v blízkosti zastávky městské hromadné dopravy na třídě Svobody osloven neznámým mužem, který ho požádal o zapůjčení mobilního telefonu k uskutečnění jednoho hovoru. V okamžiku, kdy oslovený vytáhl telefon z oděvu, byl mu podezřelým vytržen a ten se s ním dal na útěk směrem k Bezručovým sadům.

09.01.2019

Cestující měl konflikt s revizorem
Oznámení o napadení revizora mladíkem na autobusovém nádraží u Tržnice přijalo včera hodinu po poledni Operační středisko Městské policie Olomouc. Hlídka na místě kontaktovala revizora a ten označil muže, který neměl platnou jízdenku a choval se k němu v autobuse nevhodně, kdy na něj křičel a revizor měl z jeho agresivního chování obavu. Třicetiletý muž z Jesenicka se přiznal k nevhodnému chování, ale popřel fyzické napadení

08.01.2019

Strážníci zasahovali u sporu
Včera v osm hodin večer oznámil dispečer Dopravního podniku města Olomouce neshody mezi dvěma cestujícím v tramvaji na konečné zastávce na ulici Hraniční. Na místo byla okamžitě vyslána hlídka, která po příjezdu na místo zjistila, že se zde nachází muž se ženou. Podle řidiče tramvaje se dvojice měla slovně napadat a přitom mělo dojít také k rozbití skleněné láhve, kterou měli při sobě.

07.01.2019

Flexou odřezali katalyzátor
Telefonické oznámení o dvojici mužů, kteří u zaparkovaného vozidla na ulici Fragnerova něco dělají pomocí rozbrušovačky, přijalo v neděli před třetí hodinou ranní Operační středisko Městské policie Olomouc. Po příjezdu hlídky se na místě již nikdo nenacházel. Prohlídkou vozu strážníci zjistili, že zde pachatelé odřezali katalyzátor výfukového systému.