Ozvěny Noir Film Festivalu

vloženo: 24.10.2017           komentářů: 0

Olomouc zažije Ozvěny Noir Film Festivalu

Noir Film Festival letos na konci srpna oslavil na hradě Křivoklát 5. narozeniny a opět se těšil velké přízni publika, ať už z řad stálých fanoušků, tak nově příchozích. O divácké úspěšnosti svědčila skutečnost, že téměř polovina ze čtyř desítek uváděných projekcí byla vyprodaná. Těm, kteří na Křivoklát o prázdninách neměli možnost přijet, se teď v Olomouci naskýtá v rámci festivalových Ozvěn jedinečná příležitost znovu zhlédnout vybrané filmy z letošního programu. Kromě Prahy, kde Ozvěny proběhnou 9. a 10. 11., bude Olomouc jediným městem v České republice, kde budou uvedeny.

V Olomouci, kde budou pořádány ve spolupráci s Pastiche Filmz, se Ozvěny NFF uskuteční ve středu 8. listopadu. Ve večerním dvojprogramu budou ve Filmovém sále Uměleckého centra Univerzity Palackého promítnuty snímky Lidská bestie (Human Desire, 1954) a Na opuštěném místě (In a Lonely Place, 1950). První jmenovaný reprezentující hlavní tematickou sekci tohoto ročníku – vlaky ve filmu – je režijním počinem Fritze Langa z pozdní fáze jeho hollywoodské kariéry. Ve spolupráci s herci Glennem Fordem a Glorií Grahame, s nimiž realizoval předchozí noir Velký zátah (The Big Heat, 1953), natočil adaptaci slavného naturalistického románu Émila Zoly Člověk bestie, který již před ním ve 30. letech ve Francii zfilmoval Jean Renoir. Druhý film v programu, Na opuštěném místě, z festivalové výběrové retrospektivy Humphreyho Bogarta představí ikonického noirového herce v roli neurvalého scenáristy čelícího podezření z vraždy. Jako jeho herecká partnerka se opět objeví Gloria Grahame, tehdejší manželka režiséra filmu Nicholase Raye.

Ozvěny NFF 2017 v Olomouci: 8. 11. 2017
Filmový sál, Umělecké centrum UP, Univerzitní 225/3, 779 00 Olomouc

19:00 Lidská bestie
21:00 Na opuštěném místě

Ozvěny probíhají ve spolupráci s Pastiche Filmz. Cena jedné vstupenky bez slev 80 Kč. Online rezervace vstupenek bude možná na webu http://www.pastichefilmz.org

Pro další informace sledujte web a sociální sítě NFF:
facebook.com/NoirFilmFestival
twitter.com/NoirFilmFest

10.01.2019

Komu se nehodil čuník?
Nález kadáveru prasete domácího v poli u bočního vchodu na hřbitov ve Chválkovicích řešili včera po osmé hodině ranní strážníci Městské policie Olomouc. Hlídka na místě nalezla prase o hmotnosti cca 80 kg. Komu zvíře patří nebo kdo jej na místo vyvezl, se nepodařilo zjistit. Kadáver zvířete byl proto převezen na veterinární stanici k dalším opatřením.

10.01.2019

Pro dobrotu na žebrotu
O tom, že dobrota se v některých případech nevyplácí, se včera několik minut před půlnocí přesvědčil devětapadesátiletý muž z obce na Bruntálsku. Ten byl v blízkosti zastávky městské hromadné dopravy na třídě Svobody osloven neznámým mužem, který ho požádal o zapůjčení mobilního telefonu k uskutečnění jednoho hovoru. V okamžiku, kdy oslovený vytáhl telefon z oděvu, byl mu podezřelým vytržen a ten se s ním dal na útěk směrem k Bezručovým sadům.

09.01.2019

Cestující měl konflikt s revizorem
Oznámení o napadení revizora mladíkem na autobusovém nádraží u Tržnice přijalo včera hodinu po poledni Operační středisko Městské policie Olomouc. Hlídka na místě kontaktovala revizora a ten označil muže, který neměl platnou jízdenku a choval se k němu v autobuse nevhodně, kdy na něj křičel a revizor měl z jeho agresivního chování obavu. Třicetiletý muž z Jesenicka se přiznal k nevhodnému chování, ale popřel fyzické napadení

08.01.2019

Strážníci zasahovali u sporu
Včera v osm hodin večer oznámil dispečer Dopravního podniku města Olomouce neshody mezi dvěma cestujícím v tramvaji na konečné zastávce na ulici Hraniční. Na místo byla okamžitě vyslána hlídka, která po příjezdu na místo zjistila, že se zde nachází muž se ženou. Podle řidiče tramvaje se dvojice měla slovně napadat a přitom mělo dojít také k rozbití skleněné láhve, kterou měli při sobě.

07.01.2019

Flexou odřezali katalyzátor
Telefonické oznámení o dvojici mužů, kteří u zaparkovaného vozidla na ulici Fragnerova něco dělají pomocí rozbrušovačky, přijalo v neděli před třetí hodinou ranní Operační středisko Městské policie Olomouc. Po příjezdu hlídky se na místě již nikdo nenacházel. Prohlídkou vozu strážníci zjistili, že zde pachatelé odřezali katalyzátor výfukového systému.