Vojenská hudba rozezvučí náměstí

vloženo: 31.08.2018           komentářů: 0

Vojenská hudba rozezvučí náměstí, chrám i Klášterní Hradisko

Na přelomu srpna a září bude v Olomouci a Kroměříži znít hudba v podání vojenských souborů. Obě města propojí XXIV. Mezinárodní festival vojenských hudeb, všechny jeho orchestry zase spojuje stoleté výročí vzniku jejich zemí.

„Vystoupení špičkových domácích i zahraničních vojenských souborů je každoročně už čtvrt století velkou podívanou. Festival k Olomouci nerozlučně patří už kvůli její vojenské historii a tentokrát získává na významu i tím, že se pojí se 100. výročím vzniku republiky. Letos je zajímavý nejen svou dramaturgií, diváci shlédnou například motocyklovou četu a vystoupení hudby Hradní stráže, ale i počtem dvou set vystupujících hudebníků,“ ocenil velikost a atraktivitu festivalu primátor Antonín Staněk.

„Diváci se mohou letos těšit na skvělou melodiku slovenské lidové hudby v podání bánskobystrického vojenského orchestru doplněnou o exhibiční vystoupení Čestné stráže prezidenta Slovenské republiky. Nevšední podívanou bude i vystoupení Vojenské hudby polského námořnictva z přístavního města Świnoujście. Polští vojenští hudebníci oblečeni v atraktivních námořnických uniformách předvedou netradiční program složený z klasických skladeb, ale i námořnických písní,“ popsal program festivalu velitel pražské posádky plukovník Milan Virt.

Festival začne v Olomouci v pátek v 18.00 hodin koncertem polské vojenské hudby ze Svinoústí v chrámu sv. Mořice. V 19.30 se představí Vojenská hudba Olomouc a zpěvačka Hana Holišová na Horním náměstí, kde je po skončení koncertu cca od 21:30 připraven barokní ohňostroj.

Sobota 1. září je od 10.00 hodin na Horním náměstí vyhrazena přehlídce vojenských hudeb. Vystoupí na ní Vojenská hudba Świnoujście (Polsko), Vojenská hudba Banská Bystrica (Slovensko), Vojenská hudba Olomouc, Žešťový sextet Hradní stráže, motocyklová četa Hradní Stráže, Čestná stráž prezidenta Slovenské republiky, Čestná stráž AČR a Olomoucké mažoretky.

V rámci nedělního dopoledního programu XXIV. Mezinárodního festivalu vojenských hudeb se 2. září polské námořnictvo představí i v Klášterním Hradisku ve Slavnostním sále Vojenské nemocnice Olomouc. Koncert začne v 10.00 hodin, je věnován vojenským veteránům.

Do Kroměříže se festival přesune v sobotu 1. září a začne v podvečer Promenádním koncertem na Velkém náměstí. Na neděli je plánován od 14.00 hodin průvod městem a poté budou následovat show programy jednotlivých hudeb. Vystoupení zpestří výstupy mažoretek z Hulína.

autor: Mgr. Radka Štědrá

11.02.2019

Nejdříve zlomená noha, poté epileptický
V pátek a v neděli řešili strážníci dva případy, kdy poskytovali první pomoc osobám se zdravotními problémy. Nejprve hlídka řešila muže ležícího na chodníku na ulici Kosinova, který si po pádu stěžoval na bolest ruky a nohy. Na místo byli přivoláni záchranáři, kteří následně pětačtyřicetiletého Poláka odvezli se zlomeninou kotníku do fakultní nemocnice na ošetření. Druhý případ se odehrál v neděli po poledni na ulici Jeremenkova, kde třiadvacetiletá žena dostala epileptický záchvat. Po prvotní pomoci od strážníků byla opět přivolána zdravotnická záchranná služba, která se o ženu postarala.

11.02.2019

Utekl i s tabákem
Odcizené tabákové výrobky za téměř 400,- Kč má na svědomí neznámý pachatel. Na strážníky městské policie se v pátek půl hodiny po poledni obrátila pracovnice novinového stánku na ulici I. P. Pavlova. Žena hlídce sdělila, že ke stánku přišel neznámý muž, který si chtěl zakoupit tabákové výrobky. Poté co jej oznamovatelka nachystala, muž zboží vzal z prodejního pultu a utekl s ním směrem k ulici Brněnská. Pro podezření ze spáchání přestupku proti majetku neznámým pachatelem se bude případem zabývat správní orgán, kterému bylo vše oznámeno.

08.02.2019

Další jízda s nasazenou botičkou
Během posledních několika dnů řešili olomoučtí strážníci další případ, kdy se řidič rozjel s vozidlem i s nasazenou botičkou. Samotný incident se odehrál v pátek 8.2.2019 po sedmé hodině ranní v ulici Hrnčířská. Dvaapadesátiletý Američan zřejmě přehlédl nasazené blokovací zařízení a s vozidlem se rozjel. Došlo tak k poškození nejen samotné botičky, ale i části boční karoserie vozidla Škoda Fabia. Celou věc si na místě převzali policisté z dopravního inspektorátu Policie ČR.

08.02.2019

Část vypila, zbytek ukradla
V pátek 8. února před devátou hodinou ranní byli strážníci Městské policie Olomouc vysláni do nákupního centra na ulici Kafkova, kde mělo dojít ke krádeži. Na místě již na hlídku čekal pracovník ostrahy a ten jí sdělil, že viděl na prodejní ploše ženu, která nejdříve vypila třetinu láhve vodky a zbytek poté dala do tašky. S takto uschovaným zbožím následně prošla přes pokladnu ovšem bez zaplacení. Škoda byla vyčíslena na částku 150,- Kč.

07.02.2019

Muž se nahříval na parovodu
Oznámení o muži, který leží na výdechu parovodu za autobusovým nádražím na ulici Sladkovského a nehýbe se, přijalo ve čtvrtek 7. února po deváté hodině ranní Operační středisko Městské policie Olomouc. Hlídka na místě zjistila padesátiletého muže bez domova, který pouze tvrdě spal. Po vzbuzení byl muž poučen o možnosti využití azylového domu a poté z místa odešel.