Vojenská hudba rozezvučí náměstí

vloženo: 31.08.2018           komentářů: 0

Vojenská hudba rozezvučí náměstí, chrám i Klášterní Hradisko

Na přelomu srpna a září bude v Olomouci a Kroměříži znít hudba v podání vojenských souborů. Obě města propojí XXIV. Mezinárodní festival vojenských hudeb, všechny jeho orchestry zase spojuje stoleté výročí vzniku jejich zemí.

„Vystoupení špičkových domácích i zahraničních vojenských souborů je každoročně už čtvrt století velkou podívanou. Festival k Olomouci nerozlučně patří už kvůli její vojenské historii a tentokrát získává na významu i tím, že se pojí se 100. výročím vzniku republiky. Letos je zajímavý nejen svou dramaturgií, diváci shlédnou například motocyklovou četu a vystoupení hudby Hradní stráže, ale i počtem dvou set vystupujících hudebníků,“ ocenil velikost a atraktivitu festivalu primátor Antonín Staněk.

„Diváci se mohou letos těšit na skvělou melodiku slovenské lidové hudby v podání bánskobystrického vojenského orchestru doplněnou o exhibiční vystoupení Čestné stráže prezidenta Slovenské republiky. Nevšední podívanou bude i vystoupení Vojenské hudby polského námořnictva z přístavního města Świnoujście. Polští vojenští hudebníci oblečeni v atraktivních námořnických uniformách předvedou netradiční program složený z klasických skladeb, ale i námořnických písní,“ popsal program festivalu velitel pražské posádky plukovník Milan Virt.

Festival začne v Olomouci v pátek v 18.00 hodin koncertem polské vojenské hudby ze Svinoústí v chrámu sv. Mořice. V 19.30 se představí Vojenská hudba Olomouc a zpěvačka Hana Holišová na Horním náměstí, kde je po skončení koncertu cca od 21:30 připraven barokní ohňostroj.

Sobota 1. září je od 10.00 hodin na Horním náměstí vyhrazena přehlídce vojenských hudeb. Vystoupí na ní Vojenská hudba Świnoujście (Polsko), Vojenská hudba Banská Bystrica (Slovensko), Vojenská hudba Olomouc, Žešťový sextet Hradní stráže, motocyklová četa Hradní Stráže, Čestná stráž prezidenta Slovenské republiky, Čestná stráž AČR a Olomoucké mažoretky.

V rámci nedělního dopoledního programu XXIV. Mezinárodního festivalu vojenských hudeb se 2. září polské námořnictvo představí i v Klášterním Hradisku ve Slavnostním sále Vojenské nemocnice Olomouc. Koncert začne v 10.00 hodin, je věnován vojenským veteránům.

Do Kroměříže se festival přesune v sobotu 1. září a začne v podvečer Promenádním koncertem na Velkém náměstí. Na neděli je plánován od 14.00 hodin průvod městem a poté budou následovat show programy jednotlivých hudeb. Vystoupení zpestří výstupy mažoretek z Hulína.

autor: Mgr. Radka Štědrá