Festival Nový ruský film

vloženo: 06.11.2018           komentářů: 0

Festival Nový ruský film připomíná i význam olomoucké slavistiky

Představit kulturní veřejnosti současnou ruskou filmovou tvorbu chce festival Nový ruský film. Jeho zahájení v kině Metropol se v pondělí v podvečer zúčastnil i čerstvě zvolený primátor města Olomouce Miroslav Žbánek. Ten festivalu i jeho divákům popřál kvalitní filmové zážitky.

Primátor při zahájení festivalu zmínil ještě spojitost s olomouckou katedrou slavistiky, která má úctyhodnou historii. „Mezi diváky je i řada pedagogů a studentů katedry slavistiky Univerzity Palackého. Chtěl bych zdůraznit, že jsem jako Olomoučan hrdý na toto odborné pracoviště, jehož kořeny lze dohledat až v 18. století, stejně jako jsem velmi hrdý na celou starobylou olomouckou univerzitu,“ dodal primátor Miroslav Žbánek, který význam univerzity pro Olomouc zmínil i při dopoledním jednání městského zastupitelstva.

Festival se koná současně ve čtyřech městech a celkově nabízí více než dvacet filmů, v Olomouci trvá tři dny a představí pět filmů. Pondělní premiéra představila divákům v kině Metropol film Saljut-7.

autor: Mgr. Michal Folta

10.01.2019

Komu se nehodil čuník?
Nález kadáveru prasete domácího v poli u bočního vchodu na hřbitov ve Chválkovicích řešili včera po osmé hodině ranní strážníci Městské policie Olomouc. Hlídka na místě nalezla prase o hmotnosti cca 80 kg. Komu zvíře patří nebo kdo jej na místo vyvezl, se nepodařilo zjistit. Kadáver zvířete byl proto převezen na veterinární stanici k dalším opatřením.

10.01.2019

Pro dobrotu na žebrotu
O tom, že dobrota se v některých případech nevyplácí, se včera několik minut před půlnocí přesvědčil devětapadesátiletý muž z obce na Bruntálsku. Ten byl v blízkosti zastávky městské hromadné dopravy na třídě Svobody osloven neznámým mužem, který ho požádal o zapůjčení mobilního telefonu k uskutečnění jednoho hovoru. V okamžiku, kdy oslovený vytáhl telefon z oděvu, byl mu podezřelým vytržen a ten se s ním dal na útěk směrem k Bezručovým sadům.

09.01.2019

Cestující měl konflikt s revizorem
Oznámení o napadení revizora mladíkem na autobusovém nádraží u Tržnice přijalo včera hodinu po poledni Operační středisko Městské policie Olomouc. Hlídka na místě kontaktovala revizora a ten označil muže, který neměl platnou jízdenku a choval se k němu v autobuse nevhodně, kdy na něj křičel a revizor měl z jeho agresivního chování obavu. Třicetiletý muž z Jesenicka se přiznal k nevhodnému chování, ale popřel fyzické napadení

08.01.2019

Strážníci zasahovali u sporu
Včera v osm hodin večer oznámil dispečer Dopravního podniku města Olomouce neshody mezi dvěma cestujícím v tramvaji na konečné zastávce na ulici Hraniční. Na místo byla okamžitě vyslána hlídka, která po příjezdu na místo zjistila, že se zde nachází muž se ženou. Podle řidiče tramvaje se dvojice měla slovně napadat a přitom mělo dojít také k rozbití skleněné láhve, kterou měli při sobě.

07.01.2019

Flexou odřezali katalyzátor
Telefonické oznámení o dvojici mužů, kteří u zaparkovaného vozidla na ulici Fragnerova něco dělají pomocí rozbrušovačky, přijalo v neděli před třetí hodinou ranní Operační středisko Městské policie Olomouc. Po příjezdu hlídky se na místě již nikdo nenacházel. Prohlídkou vozu strážníci zjistili, že zde pachatelé odřezali katalyzátor výfukového systému.